keHidupan.. adil ke? senang? susah? perit?

Friday, October 23, 2009

rmmmm.. ak nie asyik citer pasal kehidupan jekn.. heheh entry kali nie agak panjang dan memg panjang.. kalo pening bosan meluat bolela berhent dr terus menelaah nye kerana xdak klimaks, plotnye tidak seindh nur kasih dan peleraiannya hanya jawapan kepada diri sendiri. mgkin tiada tujuan yang hendk ak tuju tetp hanyalh satu matlamt yg jelas agr kehidupan ku menjadi lebih baik.. perlukah disoal kpd kehidupan seperti:

adilkah kehidupan?

cantikah hidup?

seronokah hidup?

sengsarakah hidup?


bagi ku kehidupan itu mengajarku akan erti segala gala nya. ak bkn di lahirkan dalam keluarga yang berada. bapaku bknla penjawat jawatn kerajaan yang gaji berpuluh2 ribu. dia hanyalah orang biasa berkerja gaji biasa dan mengharapkan suatu hari nant dapat melahirkan seorng permata yang luar biasa. ak tidaklah dapat merasa kenikmatan hidup semasa di zaman kanak kanak. menghitung hari demi hari untuk membantu keluargaku.


ak ingat lagi kata seorng cikgu kat sekolah teknik shah alam kat aku. nama cikgu 2 cikgu shahmsiah ajar english n merangkap cikgu kelass aku. cun jugakla cikhu 2..

cikgu: nizam btlke kamu nk pindh sekolah. abis camne ngn kamu nyer klass yayasan albukhary.

ak : yela cikgu saye terlalu rindu kt family la .. x leh bg tumpuan. nanti cikgu jgn bgtau bapak saye pasal kelass yayasan 2..

kalo di fikirkan balik ak bodoh giler suh cikgu klass ak jgn bgtau bapak aku. tapi biarl, ak rase bapak ak dah tau kot. time ak nk amek pmr ak g ngn bapak aku, lepas amek ak tunjuk result tu kat bapak aku n onda spot air mata jantan bapak aku gugur di bumi nie. time tu mmg ak sedeyla... yela walaupon kejayaan aku 2 kalo nk di ikutkan ape la sangt kn...

time kecik2 dlu ak de simpan dendam kat sorng makcik nie sbb dlu die pernah lumur pasir kat muka die. tp skang x lg sbb dendam ak dh terbalas.. cmne bole terbalas 2 x yah la korng tau. huhuhuhhu... dlu time ak form 3 ak hangout ngn mmbr2 ku,, pas2 sorng mmbr ak nie leh cakap kt ak cam nie...

mmbr ak: x malu ke makcik 2 keje cleaner

ak : nak malu pe.. 2 kn keje alal gak

mmbr ak: yela anak2 die x kn la x bg die duit
member ak tu x tau yg 2 mak aku. pas2 ak balas la balik

ak: ko tau ke kehidupan makcik2 cmne ko nk kondemkan die mcm 2. kalo ko nk tau ank2 die 2 kecik2 lg sbb 2 la die keje tu nak bg anak die makn. ko ingt duk kl nie seng ke nk idup..

mmbr ak: cmne plak ko tau

ak : HELLO.. tu mak ak..

lepas 2 die x ckp langsung ngn aku.. mgkn die malu sbb brsalh ckp cm 2 @ die malu sbb ak nie hanyalah anak cleaner.. hahah... lantak hang la x mo ckp ngn ak.. ak peduli ape.... nant kite nie depn tuhan sama je.. so x yahla nk berlagak ngn aku.. hoho.. mak ak ckp kite x perlu malu kalo bende yang kite wat tu halal... btl3.. sayang mak

kat cni nak describe ckit pasal family aku..

parent ak: pasangn ideal. kalo bapak aku marah mak aku diam n kalo mak ak marah plak bapak ak diam.heheehe mak ak ni saving ckit. bapak ak memg boros... de satu hari 2..

situasi ic mak ak ilang..

ak : mak ic mak ilang nak wat kne brpe ratus. 3 x dh mk ilang ic

mak : kne 300 tp x pela angh de bg mak 150

ak: abis lg 150..... ak pon mengeluarkan 150.. nak mak wat tambah

mak: xpela dik (sambil mek duit 2 dr aku )..
urmmm... mak ak mmg cam2..



ucu : siti maisarah bt selamat..... ak rindu sama die




ude : siti aisyah bt selamat



budak suka kikis duit aku :
siti noraini (pink) n nurmunirah (kak bam : ko dh tembam hahah)




angah : mohd fitri...
tegas dan sayang adik2 die .. hehehe..
ak balik umah nant leh bg duit lebey ckit..



my parent..... x tau nak describe pe.. best person in da world



along : siti masayu bt selamat.. balqis nuraqilah bt mohd nazri.. naimullah aiman..
anak die dua2 nakal...
yang pompuan suka sepahkan umah yg laki suke gaduh ngn kakak die...

anywy I LOVE MY FAMILY

0 comments:

Post a Comment